Sunday, November 15, 2009

Badminton Tertutup Melayu Johor

14 November 2009 (Sabtu), kawan aku Khairul ajak aku join tournament badminton Tertutup Melayu Johor yang bertempat di Yang Yang Batu Pahat, Johor. Semua yang join tournament nie ada yang dari Kota Tinggi, Johor Bahru, , Batu Pahat, Muar dan byk lagi lah. Aku bersame partner aku Khairul 1st time masuk tournament nie walaupun tournament nie tiap-tiap tahun diadakan

Acara dimulakan dengan kategori single remaja di mana kebanyaakan yang join kategori nie merupakan pemain Remaja Johor. Umur diorang banyak dalam 14 tahun hingga 15 tahun. Adik Iskandar Zulkarnain (Pemain Remaja Malaysia) dari muar pun ada jugak. Level diorang mmg jauh beza. Diorang dah mmg dah training dari kecik lagi.

Bila acara terbuka beregu bermula, aku tgk mmg ramai pemain2 yang dahsyat. Agak gugup pada mulanya. Tp, dah lame2 ok dah. Ble giliran aku ngan partner aku main, set pertama mmg jahanam main. Kitorang xde warm up. Masuk2 court terus main. Aku klu lum panas lagi mmg x leh main. Jahanam main. Haha.... Masuk set kedua baru ada tentangan. Malangnye, partner aku nie terlalu gugup sehinggakan byk wat mistake. Pihak lawan asyik attack dia jer. Aku pun xleh nak wat pape. Ble men biasa2, dia main bagus.... Tp, xpelah. Aku x kisah pun sbb nie semua pengalaman tuk aku ngan dia... Lagipun semua pemain yang masuk tournament nie mmg dah ada partner dia sendiri... Aku plak masih xde partner yang btul2 ngan ngan aku. Klu ada pun tu kat UTM. Tp, aku x kisah dan aku puas dpt join game nie sbb bleh dikatakan level negeri jugak lah... Ape2 pun tq lah kat partner aku sbb dia yang ajak aku main partner ngan dia dan uruskan semua. Aku datang cume main jer.... Hope, pas nie klu ada tournament lagi bleh aku join lagi.... =)

No comments:

Post a Comment