Wednesday, June 17, 2009

Interview

Dah lame rasenye aku x mengeposkan ape-ape kat blog aku nie.... Bukan bz tp malas nak manaip. Hahaha... Tbe2 aku nak menaip lak ari nie... Cter pasal interview nie kan. Aku wat Latihan Industri kat JPS (Jabatan Alam Sekitar) Semalam, dalam kul 8 pagi aku sampai opis, aku tgk ramai gler org kat luar JPS nie. Terkejut gak aku tgk. Sume kemas2 jer. Yang x kemas pun ada gak. Hahaha... Masuk2 opis jer aku tye lah ngan bro2 kat cni. Rupenye, sume yang datang tu nak interview keje. Jawatan PA, ada lagi lah. X igt lak aku... Nak cter kat cni, jawatan kosong yang JPS nak adalah dalam belas. Tp, korang tau x bape ramai yang datang interview nie... Sume sekali 1000 lebih org. Pergh aku cakap. Gler lah. Nak belas yang datang 1000 lebih. Nie sume rezeki masing2 lah... Aku tgk, dah macam2 ragam manusia dah. Yang skema nye lain, yang stylonye lain, yang serabai nye pun ada gak. Diorang nie nak gi interview, kene lah jaga penampilan ckit kan. Ada sorang nie sume dah ok dah, Tp, kaler rambut lak dah macam mat Salleh. Sah2 lah mmg x dapat. Ada gak yang datang pki T-Shirt. Dia igt nie interview ape. Aduyai.Kesian pun ada gak aku tgk diorang nie. Diorang datang dari pagi, ada gak tengah hari baru dapat interview. Lagi satu, diorang nie x ada preparation. Klu kerajaan lah, confirm2 dia tye pasal pengetahuan am. Amik lah tau ckit pasal JPS nie ke. Tye Jurutera Daerah JPS pun x tau. Cam ner nak dapat kerja. Kat cni lah, sape yang ada usaha lebih. InsyaAllah peluang nye lebih. Act, interview nie 2 hari. Semalam 500 ari nie pun 500 ++. Tengah hari nie pun aku tgk ada yang x kuar makan tunggu kat JPS nie sbb xnak lambat interview. Emm, pandai2 korang lah. Mudah - mudahan adalah rezekinye. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment